Oklejenie samochodu folią PPF to nie tylko inwestycja w jego świetną prezencję przez wiele lat, ale również w jego wartość finansową, w sytuacji gdy zdecydujemy się na sprzedaż. Na rynku wtórny samochody oklejone folią PPF uzyskują wyższe ceny niż modele jej pozbawione. Folia PPF nie tylko przyciąga wzrok potencjalnych nabywców, ale również otwiera ich portfele. W tym artykule oceniamy wpływ folii PPF na ekonomiczne aspekty samochodu oraz podpowiadamy, jak przełoży się na cenę w momencie sprzedaży.
Folia ochronna PPF – ochrona lakieru i poprawa wyglądu pojazdu
Folia ochronna PPF poprawia walory estetyczne samochodu, ale także wpływa na stan lakieru w kolejnych latach użytkowania. Dzięki jej zastosowaniu, lakier jest chroniony przed trwałymi zarysowaniami, a te, które powstają, szybko ulegają zabliźnieniu. Folia ochronna na lakier pozwala zachować świetną prezencję pojazdu, który w momencie sprzedaży wygląda na młodszy o wiele lat.
Użytkownicy folii PPF ponoszą też mniejsze koszty w związku z czyszczeniem pojazdu, naprawą karoserii oraz jej konserwacją. Ponadto czas potrzebny na pielęgnację samochodu zostaje skrócony, a usuwanie zaschniętych plam i zanieczyszczeń jest o wiele prostsze. Wybór folii PPF przysporzy korzyści tak w perspektywie krótko- jak i długoterminowej.
Ile kosztuje oklejanie samochodu folią PPF?
Każdy model samochodu stawia inne wymagania w czasie oklejania folią, dlatego wszystkie zlecenia poddawane są indywidualnej wycenie. Zazwyczaj średni koszt wykonania całej usługi mieści się w przedziale od 5 do 15 tys. zł., a ostateczna wartość zależy od konkretnego modelu, rocznika oraz zakresu nanoszonej warstwy ochronnej. Odradzamy samodzielne oklejanie samochodu, szczególnie jeśli kierowcy zależy na uzyskaniu optymalnego połysku, bez defektów i pęcherzyków powietrza.
Inwestycja w folię PPF w perspektywie sprzedaży samochodu
W folię PPF warto zainwestować już w momencie zakupu samochodu, aby zachować jego nieskazitelny wygląd na długi czas. W momencie sprzedaży, powierzchnia lakieru będzie pozbawiona jakichkolwiek niedoskonałości lub uszkodzeń, co zarówno przyspiesza czas potrzebny na odnalezienie nabywcy, jak i skłania go do zaakceptowania wyższej kwoty. Warto podkreślić, że spodziewany czas trwałości folii PPF może przekroczyć nawet 10 lat.
Ponadto folia PPF sprawia, że samochód wyróżnia się wśród swojego grona, w tym także wśród innych egzemplarzy tego samego modelu. Będzie bardziej zauważalny dla większej liczby potencjalnych kupców. Szczególnie skuteczne są pod tym względem folie PPF z efektem połysku. Choć ich skuteczność ochrony lakieru jest identyczna jak w przypadku folii matowej, to jednak wywołują o nabywcy wrażenie pojazdu bardziej „luksusowego”, a tym samym więcej wartego.
Na koniec pragniemy podkreślić, że samochód pokryty folią PPF wytwarza u klientów obraz dobrego właściciela, który troskliwie dbał o swój pojazd, nie zaniedbując jego konserwacji. Innymi słowy, dobra prezencja samochodu jest skutecznym sposobem na zbudowanie zaufania z klientem oraz sprzyja pomyślnemu sfinalizowaniu transakcji.